دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 19 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۸:۵۶:۳۸

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر:
صادرات غیرنفتی استان بوشهر ۳۶ درصد افزایش یافت

باشگاه خبری فراساحل: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: صادرات غیر نفتی در استان بوشهر به سایر نقاط دنیا در دولت یازدهم ۳۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در دولت قبل نشان می‌دهد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از تسنیم، سید حسین حسینی محمدی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت صادرات غیر نفتی از استان بوشهر با اینکه استان بوشهر در حوزه صادرات غیر نفتی نقش مهم و تاثیرگذاری در کشور دارد اظهار داشت: این استان با ظرفیت بالایی که در حوزه سواحل در خلیج فارس دارد از جایگاه مهمی در عرصه بازرگانی و تجارت دریایی دارد. وی، با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر عملیاتی شده خاطر نشان کرد: در راستای توسعه صادرات و تحقق برنامه‌های عملیاتی اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر در 3.5 سال گذشته بیش از 41 هزار و 859میلیون دلار کالا اعم از محصولات پتروشیمی ، مواد معدنی ، آبزیان ، خرما و تره بار به سایر نقاط دنیا صادر  شد که نشان دهنده رشد 36 درصدی توسعه صادرات غیر نفتی بوده است .

حسینی محمدی از کاهش واردات  از بنادر و گمرکات استان بوشهر در این مدت خبرداد و افزود : علاوه بر رشد صادرات غیر نفتی در این دوره با اجرای سیاست‌های مدیریت واردات شاهد کاهش 4 درصدی ورود کالا به کشور از گمرکات استان بوشهر بوده‌ایم  که عمدتا این کاهش در حوزه کالاهای لوکس و مصرفی بوده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به افزایش اعزام هیئت‌های تجاری از استان بوشهر به کشورهای مختلف اظهار داشت: در زمینه اعزام هیئت‌های تجاری برای توسعه بازار خارجی به مقاصد هدف نظیر کشورهای حوزه خلیج فارس ، جنوب شرق آسیا و حوزه CIS  اقدامات مهمی انجام شده که در این بخش رشد 67 درصدی  ثبت شده است. وی بیان کرد: رشد 500 درصدی پذیرش هیئت‌های تجاری برای جذب سرمایه گذاری از کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا از دیگر فعالیت‌‌های انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به بهبود فضای کسب و کار در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در حوزه بازرگانی داخلی برای بهبود فضای کسب و کار ، برنامه ریزی و تلاش گسترده‌ای صورت پذیرفته که در این رابطه می‌توان به رشد 53 درصدی تجهیز مراکز فروش به صندوق‌های مکانیزه و دستگاه‌های POS اشاره کرد .



  کد خبر : 3678
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :